неделя, 6 март 2011 г.

Кукери


Кукери в с. Вълчин, общ. Карнобат

По стар народен обичай в югоизточна България, кукерите са най-колоритните фигури на днешният ден Сирни Заговезни. Има поверие, че те гонят злите сили и пропъждат студа. Като дете се плашех от тези страшни мъже с маски, но по-късно, сам ходех при тях за да ме докоснат с дървените си саби или тояги за здраве и късмет.
Днес имах работа в едно съседно на с.Вълчин село. Нямаше как да не се снимам с кукерската чета. Не бях виждал кукери от години! След тази неочаквана среща, продължих по пътя си видимо щастлив !

4 коментара:

  1. Бъди щастлив и за напред!
    Студът да не те плаши...пуснах едно радио по компютъра докато бачкам, обещават застудяване от тази вечер...

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Кръстю :) И аз като Цвети искам вече да е пролет :) Приятна вечер:)

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересна среща си имал, Живко :) Добре че си се снимал с кукерите!
    Да, искам пролет, но по прогнози идва студ...Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей, Цвети :) Срещата с кукерите наистина беше запамняща се ! Отдавна не бях виждал кукери "на живо "! Студа за съжаление няма да ни подмине, но ще бъде за кратко . Лека и от мен :)

    ОтговорИзтриване